Brev:
Alternativ til mælk
18. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Alternativ til mælk
Kære Helen!
Mathilde er snart 1 år, og hun får, i samråd med lægen, hydrolyseret modermælkserstatning (Nutramigen). Dette er pga en meget udtalt børneeksem, som stort set er forsvundet efter at jeg gav hende ovennævnte da hun var 6 mdr, i stedet for NAN.
Hun trives fint med Nutramigen og drikker flot af flasken. Iøjeblikket får hun ca.500 ml om dagen. Derudover får hun vand og lidt saft af kop.
Jeg er ret sikker på at hun har mælkeallergi, og lige så snart det er muligt vil jeg få det testet ordentligt hos lægen. I mellemtidem må jeg bare konstatere at hun klør og kradser sig og eksemet blusser op ligeså snart hun får noget med mælk i.
Mit spørgsmål til dig er: Hvad vil du anbefale at jeg gør nu hvor hun bliver 1 år (10.nov.)?
Hvor meget Nutramigen kan hun fortsætte med i flasken, og kan jeg nøjes med dette i stedet for mælkeprodukter?
Kan jeg give hende en kalkpille evt eller er det ikke nødvendigt hvis hun får de 500 ml Nutramigen?
I vuggestuen (starter 1.nov) kan de give hende sojamælk, men er det til nogen gavn?
Håber du kan finde hoved og hale i dette ....
Med venlig hilsen
Julie