Brev:
Søvn om dagen ...?
18. oktober 2008
Alder:
13 mdr.
Søvn om dagen ...?
Hej Helen
Nu er det tid igen til lidt hjælp fra dig.
Jeg tror nok det handler om at Jacob nu er så gammel at han kun har behov for at sove en gang i løbet af dagen, men gud hvor er det en svær overgang.
Jacob har altid sovet kl 9 og kl 14. Men pludselig nægtede han at sove kl 9 og derfor skubbede jeg det en times tid. Nu vil han heller ikke sove kl 10 eller kl 11 og ja faktisk er der forskel hver evig eneste dag på hvornår jeg kan få ham til at sove.
Han sover ca 11 timer om natten fra kl 20 til 7. Jeg har forsøgt at lægge ham til at sove omkring frokost tid altså kl 12 og 11.30 og det er også lykkedes men han vågner efter kun 45 minutter og nogle dage sover han så slet ikke mere. Det synes jeg er for lidt, for så er han tilsidst så udmattet omkring kl 17.30 at han falder omkuld og tager en halv time der. Men så kan jeg ikke få ham til at sove kl 20 og så kører den onde cirkel.
Et andet nyopstået problem er, at han pludselig ikke vil ligge i sin klapvogn. Han vil KUN ligge hos mig og falde i søvn, hvorefter jeg så bærer ham ud. Jeg har forsøgt alt. At sætte ham op og køre tur, synge, lægge ham ned og putte ham osv men han rejser sig simpelthen bare op i klapvognen.
Det er svært for vis vi er ude, så kan jeg jo ikke sidde med ham i armene. Så holder han sig simpelten vågen indtil han kolapser.
Jeg spekulerer og spekulerer hvad der mon har forsaget dette, og det eneste jeg kan komme på er, at vi har rejst meget det sidste stykke tid. Vi har været i Italien og boet på forskellige hoteller. Nogen uden altan hvilket betyder at Jacob så har sovet middagslur indenfor i sengen.
Hvordan får jeg ham tilbage i den klapvogn?
Og hvordan finder jeg ud af hvornår han skal sove i løbet af dagen?
Måske kan du komme med nogle konkrete eksempler på hvordan en dag kan se ud for et barn på 13 ½ måned.
Tilsidst skal det altså lige nævnes at Jacob altid er glad, let og meget kærlig. Han trives godt og går ja nærmest løber nu. Han kan dog endnu ikke sige nogle ord..! Er det normalt?
Mange hilsner en frustreret
Trine