Brev:
Sove igennem uden flaske
20. oktober 2008
Alder:
10 mdr.
Sove igennem uden flaske
Hej Helen!
Jeg har et spørgemål ang min søn på snart 11 mdr. Jeg synes snart at han må være gammel nok til at kunne sove igennem uden at skulle have en (eller 2) flasker.
Han er lige startet i dagpleje og for tiden ser hans dag sådan ud:
6:15 Står op.
9:00 Formiddagssøvn - 1 time
13:00 Middagssøvn - 2 timer
ved 16 tiden får han ofte et lille hvil mens vi går en tur. For det meste sover han ikke rigtig, men det at han lige ligger lidt gør at han ikke bliver helt umulig omkring aftensmadstid.
19:30 / 20:00 Får en flaske vælling (200 ml) og bliver puttet, hvilket for det meste går rigtig nemt.
22:30 Får en flaske mme i søvne.
02:00 Vågner ofte og skal have sutten et par gange inden han kan sove videre.
04:00 Vågner og er meget svær at få til at falde til ro igen. Falder dog til ro hvis han får en flaske mme 100 ml. hvilket jeg må indrømme at det ofte ender med da det ikke lige er på det tidspunkt jeg er mest oplagt til at tage kampen ;0)
Men jeg skal snart starte på arbejde igen og tænkte at det må være nu vi skal tage kampen og ikke når jeg er startet på arbejde.
Er det realistisk at jeg gerne vil have ham til at sove fra kl 20:00 til 6:00? Det ville ikke være noget problem for mig at give ham en flaske kl 22:30 inden vi selv går i seng, men er det bare en dårlig vane og det er vel heller ikke godt for hans tænder.
Håber du kan hjælpe mig lidt på vej. Jeg har overvejet at købe bogen "Sov igennem uden gråd" som du har anmeldt her på siden, for at have noget konkret at gå ud fra.
Hilsen Mette