Brev:
Sovetider og mad skal passe med dagplejer
20. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Sovetider og mad skal passe med dagplejer
Hej Helen.
Jeg springer bare direkte ud i det:
Jeg har en rigtig dejlig datter på 7 1/2 mdr, som vejer 8 kg og er 71 cm lang. Hun vejede kun 2609 ved fødsel, men var 51 cm lang, så hun har aldrig været den største pige.*s*
Jeg har haft en rigtig god dagsplan til hende som har fungeret rigtig godt, men for 3 uger siden begyndte hun i dagpleje, og der er tingene jo selvfølgelig lidt anderledes, så jeg har måtte lave planen lidt om, men det virker ikke som om at planen virker særlig godt, og udover det er jeg nervøs for om min datter får nok mad.
Hun skal aflevers hos dagplejeren kl 8.30 om morgenen og hentes igen kl 15.30, men hos dagplejemoderen sover de andre børn deres formiddagslur fra kl 7.45 - 8.45, så jeg har fået besked på at min datter skal have sovet inden hun kommer, og det fungerer også fint nok med at få hende til at sove inden hun skal afleveres, men nu har hun været hos dagplejeren i 3 uger, og har max været der i 2 1/2 time ad gangen, da hun bliver ked af det og dagplejemoderen så ikke magter det i længere tid af gangen, hun har nemlig 3 andre børn som alle er under 1 1/2 år og de kræver også tid.
- Det er jo forståeligt nok, men jeg skal begynde på arbejde om en uge og er derfor temmelig fortvivlet. Men jeg har en fornemmelse af at min datter måske får hendes lur for tidligt og at hun ikke får nok mad???
Vores nuværende dagsplan ser, eller skulle se således ud:
Kl.05.30: Morgenbryst
kl.06.00: bad og pudsle
kl.07.00: flaske 230ml og sove 1 time
kl.08.30: dagplejemor
kl.09.00: frugt og skoper hos dagpleje (har afleveret forskellige slags grød deroppe, men hun siger at hun ikke vil have noget af det)
kl.11.00: rugbrød hos dagpleje. ca 1/4 stk brød (det samme gælder her med grøden)
kl.11.30: henter jeg hende fordi at hun er ked (men er ikke ked når vi først er kommet hjem)
kl.12.30: flaske 230ml og sove 2 timer
kl.15.00: frugtstykker og grød med frugt mos (her spiser hun grøden) ca 1 1/2 dl
kl.17.00: kartoffelmos med kød og grøntsager 3dl + bider af min aftensmad
kl.19.30:Godnat bryst
kl.20.00: puttes i seng
kl.04.00: nat bryst
De tider jeg følger efter hun er blevet hentet er de tider dagplejemoderen bruger.
Jeg er dybt fortvivlet fordi at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre for at hun ikke bliver ked af det hos dagplejemoderen, specielt fordi at det virker som om at hun slet ikke kan magte at have hende når hun er ked af det.
Jeg syntes ikke at min datter er specielt pivet herhjemme, men her tager jeg hende også med rundt i de rum jeg er i, så hun kan følge med i madlavning, vasketøj osv.
Jeg er lidt i tvivl om, om det er mig der er en hønemor, og hun derfor er så pivset når hun ikke får den samme opmærksomhed hos dagplejen.
Håber at du kan hjælpe mig med evt. at lave en ny dagsplan???
Med venlig hilsen
Louise