Brev:
Hjælp til søvn, rytmer og mad
20. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Hjælp til søvn, rytmer og mad
Kære Helen.
Jeg skriver til dig, da jeg har brug for nogle gode råd og svar på min undren ang. vores lille dreng Villads. Det handler om søvn, rytmer og mad
Han er snart 5 måneder (d.26 maj) Og har fået bryst mælk siden fødslen. Vi startede på lidt grød (risgrød) da han var 4 måneder, da min daværende sundhedsplejerske sagde at han var klar (han begyndte at vågne hyppigere om natten). Vi startede op og det gik godt. Men han tager lidt og drikker vand af en kop, hvilket han synes er skønt. Det ender i vild gråd rat hurtigt og jeg forstår ikke hvorfor? Jeg ammer stadig.
Ang. søvn. om natten, så bliver Villads puttet til natten i sin seng ved 18.30-18.45 tiden og han sover alt efter 10 min og 45 min. Han vågner igen mellem 23-23.30 tiden og 01.00 tiden bliver ammet og sover videre og så derefter hver 2-3 time og vil ammes og ved 5-6.00 tiden ligger han og kalder og kalder og så kommer han over til mig og vi ligger ned og ammer on og off til kl.7.30-8.30 tiden, hvor vi begge sover. ( der vinder jeg ekstra søvn)
Villads har aldrig kunne tage et langt hug efter første stræk.
Men efter 2 måneder sov han første stræk fra 19.00 ca til 03. 04.00 tiden og det er det jeg ønsker mig igen og troede at ville lykkedes efter han fik grød, men ak nej. Hvad kan jeg forlange af ham?? For det mønster vi har gang i holder ikke i længden.
Og så er vi flyttet i hus fra lejlighed. Det troede jeg skulle være lykken og at han ville sove nogle dejlige lange lure udenfor, men ak nej. Jeg kan kun få ham til at sove i 30 min af gangen og det er jeg ved at få pip af.
Han sover formiddag ved 9.30 tiden og middagsluren er ikke fast i øjeblikket da han virker træt og er pjævset og så bliver puttet, men igen kun 30 min.
Og så en eftermiddagslur, som heller ikke er sat i system. Jeg har så meget brug for råd til rytmer og ikke mindst til, hvordan jeg putter ham i barnevognen udenfor og han sover en go lur, uden at skulle gå eller vugge ham?
Når jeg går med ham, kan han sagtens sove alt fra en time til 2,5 time. (middagsluren)
Jeg har prøvet at lave tidt rytmer som du beskriver til andre med formiddagslur ved. 9.30- 10 tiden, frokost ved 12 tiden- lur og så lur sen eftermiddag, men det holder ikke for ham...hmm
Han ligger i duniduo pose i barnevognen og elsker det og buger sut og har en nusseklud, som han også elsker. Ja alt i alt... HJÆÆÆLP, vi har brug for rytmer og retningslinjer.
På forhand tak:-)
Smil fra Henriette