Brev:
Hys og morsyg skattepige
21. oktober 2008
Alder:
14 mdr.
Hys og morsyg skattepige
Hej Helen
Vi var så glad for din hjælp sidst, så nu prøver vi igen.
Rasmine er nu blevet 14½ mdr! Hun går stadig kun med hjælp, men kan stå og rejse sig fra gulv uden støtte osv. Hun er munter, elskelig og kan en masse, masse ord. Hun kan selv tage bukser af og hun spiser/drikker selv. Hun får stadig sovebabs - fordi vi begge kan lide det lidt endnu. Med 9 tænder er det dog nok med at lakke mod enden.
Men alt i alt tror jeg hun er en helt almindelig lille pige.
MEN MEN MEN. Hun er så overdrevet morsyg at det er helt sindsygt. Hun er stadig ikke i pasning da jeg arbejder deltid, så lige nu er det ikke nødvendigt. Men hun vil bare være ved mig - og kun mig. Det er som om hun stadig tror hun er en del af min krop! Hun skal bæres rundt af mig hele tiden, sidde hos mig, puttes af mig og bare være ved mig! Hvis andre tager hende flipper hun fuldstændig ud - for det meste også når det er far. Hun kan godt fungere når hun så er kommet væk fra mig, men det er med en del hylen og gråd og kravlen rundt og lede efter mig!
Oven i dette har hun er meget hidsigt temprement. Hvis vi tilbyder hende noget hun ikke gider skriger hun nej, slår det ud af hænderne på os osv. Hun smider sig også sig også tit ned med panden i gulvet skriger og hyler. Man kan høre det er hidsighed - ikke gråd!
Vi har jo trillingedrenge som er 6½ og netop startet i skole. Og de var aldrig sådan. Vores drenge er så blide og nemme og har altid været det. De forguder Rasmine, men nogle gange blir hun også rigtig vred hvis vi gerne vil nusse lidt om dem og bare sidde og kramme dem i sofaen! Også selvom hun må være med; det er ikke godt nok. En af drengene siger altid "nej, Rasmine...jeg blev født først og det var min mor først". Uha - hjerteskærende! Rasmine bliver også sur hvis andre rører ved mig...far..søskende osv. En veninde stod og friserede mit hår i ferien her og så gakkede hun også helt ud!
Hvad sker der mon her???? Hvad gør vi galt?
Jeg syntes vi lever et liv hvor vi er rigtig meget til stede for vores børn. Rasmine kører i gode, trygge og faste rutiner med god søvn, mad og leg. Så - jeg begriber ikke hvorfor vi næsten hver dag skal bøvle med de her vredesudbrud og denne morsyge.
Håber vi må høre fra dig meget snart!
Mange hilsner
En lidt fortvivlet mor til 4.....