Brev:
Søvn - at sove igennem?
21. oktober 2008
Alder:
7 mdr.
Søvn - at sove igennem?
Hej Helen
Så kom der endnu et spørgsmål til dig. Vores dreng er næsten 7 måneder og får tre skemåltider og ca. 795 ml. mælk om dagen, samt lidt blød frugt han gnaver i.
De sidste 2,5 uge er jeg begyndt at øve med at springe den midterste flaske kl. 03.00 om natten over. Han får mælk ved midnatstid vågner midt på natten, men sover videre hurtigere og hurtigere når han får sutten.
Det jeg undrer mig over er, at han "kun" sover 5 timer i træk i stedet for 6 timer som jeg har læst. Hvis han får mælk kl. 23.00 er det kl. 04.00 og kl. 24.00 kl. 05.00 han vågner.
En gang imellem kokser det helt og der går fire timer, er det fordi det er tilvænningsfasen?
Når han "kun" tager 5 timer nusser jeg, giver sut og hvis han er meget klynkende vand, men det ender altid med han græder meget og jeg henter mælken efter 30-45 minutters forsøg fra min side, er det korrekt eller hvad skal jeg gøre?
Nogle gange tror jeg aldrig han lærer det ;o) men prøver at holde modet oppe.
Hilsen Linda