Brev:
Hvor meget MME og vælling og hvad med stivelse?
21. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Hvor meget MME og vælling og hvad med stivelse?
Hej Helen
Jeg skriver igen da jeg har et lidt spørgsmål omkring kost til min dreng.
Han har haft 3 dages virusen for 3 uger siden og efter det har han ikke rigtig ville spise, andet end lidt hos mig om natten.
Her i starten af denne uge er han så begyndt at spise igen, men nu er min mælkeproduktion gået fuldstændig i stå, og tænker at så skal han have noget erstatning i stedet for.
Men hvor meget MME han skal have i løbet af en dag og er det ligegyldigt om han får MME eller vælling?
Jeg har stadig en lille smule mælk om natten, og ligger ham til omkring midnat og så igen om morgenen når han vågner, men tror det er stakket frist, da jeg ikke længere kan mærke at det løber til. Med hans alder (8½ måned) kan man så "forlange" at han skal sove natten igennem uden mælk og kun tilbyde ham vand, fra han får hans natflaske kl. 19.30 til han står op kl. 6?
Hvor meget vand skal han ca. have om dagen, det kniber stadig gevaldigt med at få ham til at drikke?
En af mødrene fra min mødregruppe har læst at stivelse er dårligt for børn inden at de har fået deres tænder, og dette har jeg jo tænkt lidt over, da hendes dreng stadig kun ammes, og jeg tænkte om det var noget du vidste noget om ?
Hilsen Mie