Brev:
Pige på 12 uger sover ikke om dagen
22. oktober 2008
Alder:
3 mdr.
Pige på 12 uger sover ikke om dagen
Hej Helen.
Vi har en datter på 12 uger. Vi har store problemer med at få hende til at sove om dagen.
Typisk sover hun hele natten,- altså fra kl ca 20 til næste morgen kl 7.30 med ca 2 korte opvågninger for at amme. Om morgen er hun ca frisk en times tid hvor vi har puslet og leget, hvor hun herefter bliver sulten og får mad (jeg ammer udelukkende). Her sover hun så ca 30 minutter og vågner så op, jeg kan lige ledes ikke få hende i søvn med mindre jeg ammer hende liggende, i det hun så vågner når jeg vil lægge hende fra mig.
Resten af dagen tager hun kun 2 små lurer på ca 30-45 min. Her ammer jeg fra hvert bryst, svøber og putter hende i barnevognen, men hun vågner altid op efter ca 30 minutter. Jeg har kun oplevet at hun har sovet 2 timer ad gangen 2-3 gange siden hun blev født.
Hun virker ellers som om hun bliver mæt nok og tager også fint på i vægt. Ligeledes kan jeg også kun få hende til at falde i søvn om aften ved at amme hende liggende i vores seng, når vi så skal i seng bærer jeg hende over i hendes vugge, hvor hun så vågner og vil over til os. Jeg forstår virkelig ikke at hun ikke sover mere end hun gør.
Det andet problem er at hun ikke vil tage sutten og vi har prøvet mange forskellige ligeledes med sutteflaske som hun heller ikke vil have, tænkte om det evt kunne give hende ro til at kunne falde i den dybe søvn, men det er ikke nemt og jeg er træt af næsten kun udelukkende at ligge ned og amme hende.
Venter spændt på at hører fra dig.
Venlig hilsen
Smilla