Brev:
Søvn og dagsplan
23. oktober 2008
Alder:
6 mdr.
Søvn og dagsplan
Hej Helen
Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.
Men nu er Hannibal jo blevet noget større og jeg har nu indført 3-4 måltider om dagen og forsøger med lidt mellemmåltider.
Hannibal er nu 6½ måned gammel og jeg har lidt behov for nogle gode råd om et opdateret dagsplan. Han spiser kun to gange om natten, men har stadig vågne perioder og er stadig vågen flere gange om natten, men slet ikke så slemt som det har været. Men mange timer i træk tager han ikke.
For at kunne holde planen har jeg været nødt til at vække ham, og da det i en periode blev alle 3 gange han sov i løbet af dagen, besluttede jeg at nu måtte han være stor nok til ikke at powernappe. Men det er ikke altid at det er lige heldigt. Han er sommetider meget træt og umulig sidst på aftenen.
Men jeg mener ikke at det kunne være rigtigt at jeg skulle vække ham, når han nu endelig sov.
Så hvilken dagsrytme skal vi arbejde hen imod?
På forhånd mange tak.
Mette