Brev:
Skemad, mængde og frysning
27. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Skemad, mængde og frysning
Kære Helen.
Min datter er nu blevet 4 ½ måned. Vi introducerede skemad da hun blev 4 mdr og hun elsker det :)
Mit spørgsmål går på, om vi allerede nu kan give hende skemad 2 gange dagligt? Hun får mme ved siden af og spiser af dette ca. 800 – 1000 ml i døgnet.
Pt. får hun risgrød med lidt sveskemos som topping og spiser ca. en dl om formiddagen + vand af kop. Jeg kunne godt tænke mig at give hende grøntsagsmos til aften hvis det er ok? Og skal i den forbindelse så også lige høre, hvilke grøntsager det er hun må få og hvordan det smartest tilberedes, så det også kan fryses?
Beskriver også lige hendes dagsplan for at høre om det ser nogenlunde fornuftigt ud, eller om du har gode råd til justeringer?:
6.30: Står – tilbydes flaske men vil som regel ikke have noget
8.30: Spiser 150 ml og sover ca. 1 ½ time
10.30: Risgrød + ca. 100 ml mme
12.30: Spiser ca. 150 ml mme og sover 2 – 2 ½ time
16.00: Spiser ca. 150 ml mme
17.30: Sover 30 – 45 min
18.30: Spiser ca. 100 ml mme
20 – 20.30 tiden: Nat nat og spiser ca. 200 ml mme
22.30: Spiser ca. 150 ml mme – sover igennem uden at spise.
Med venlig hilsen
Stine