Brev:
Introduktion til vælling
27. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Introduktion til vælling
Hej Helen!
Nu har jeg atter et spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med! Min datter blev 5 mdr for 1 uge siden og er startet på at få grød midt på dagen, det går rigtigt fint: ) Udover grøden ammer jeg hende 100%.
For ca 14 dage siden begyndte hun at vågne flere gange om natten end hun har gjort tidligere! D.v.s. jeg putter hende for natten kl ca 17.30 tiden (på dette tidspunkt er hun MEGET træt og kan ikke holde længere også selvom at jeg har gået en tur med barnevognen hvor hun har sovet fra f.eks. 15-16.30 tiden) så vågner hun igen kl ca 22, 00.20, 2, 3.45 og kl 5, hvor hun så ofte ligger vågen til vi står op med hende omkring kl 5.30-6. Tidligere vågnede hun som regl kun to gange på en nat.
Mit spørgsmål går på om det vil være en god ide at introducerer vælling på flaske, nu hvor hun lige er startet på grød? Jeg tænker at hun vågner så mange om natten, fordi hun har behov for noget der mætter lidt mere end mælk!?
Hvornår er det bedst at starte med at introducerer sutteflaske med vælling? - i dagtimerne til hun har vænnet sig til den nye "teknik" eller f.eks kl 22 når hun vågner for første gang af sin nattesøvn.
I dag timerne har hendes lure også ændret sig. Nu sover hun som regl ikke længere end 45 min - 1 times tid af gangen med mindre jeg går med hende i barnevognen. Disse "korte" lure har hun ca 4 af om dagen.
Jeg håber du har et par råd der kan hjælpe mig videre, for jeg synes det er lidt hårdt at være oppe så mange gange hver nat!
På forhånd tak.
Smil, Nynne