Brev:
Vil ikke spise aftensmad - 11 mdr.
27. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Vil ikke spise aftensmad - 11 mdr.
Hej Helen. Tak for det sidste svar, det hjalp helt utroligt. Min søn er nu blevet 11 mdr. og stortrives. Det er dejligt at se at han er så glad og aktiv :)
Det er dog opstået et problem når vi skal spise aftensmad. Selvom han er sulten, vil han ikke spise. Vi har prøvet at holde hans hænder for så derefter at give ham en skefuld mad, og han tager også imod det. Men hvis vi ikke holder hans hænder, vil han bare ikke tage imod maden. Når skeen nærmer ham, tager han hænderne op foran ansigtet og det er umuligt at give ham mad. Vi giver ham tit en bolle eller noget andet brød, fordi jeg synes, at han da bliver nødt til at spise noget, og han tager også imod det. Dvs. at det altså mest er når vi mader ham, at han ikke vil have det.
Jeg har også tænkt at det kan være fordi han er træt. Han er nemlig ret træt efter en dag i dagplejen, og ved spisetid , er han ved at være helt færdig. Tror du det bare er en periode eller er der noget vi kan gøre anderledes.
Glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
KJ