Brev:
Ked af at blive afleveret
27. oktober 2008
Alder:
3 år, 6 mdr.
Ked af at blive afleveret
Hej Helen
Så er vi på banen igen. Sofie har nu den seneste måned været rigtig ked af at blive afleveret i børnehaven de fleste morgener. Vi kan ikke på forhånd udpege hvilke morgener, der er det går galt, men pludselig når vi skal til at gå, hænger hun om halsen på os og græder og vil ikke have vi går. Vi må så overgive (læs hægte hende af halsen) grædende til en pædagog og gå fra en ulykkelig pige, hvilket bestemt ikke er rart.
Vi har talt meget om hvad det kan skyldes - det har dog altid i perioder været svært for hende at blive afleveret og har selvfølgelig også snakket meget med børnehaven om det, men vil godt lige have dit input.
Hun er iøvrigt rigtig glad for at gå i børnehave, de beskriver hende som en glad pige, der leger med stort set alle, selv sætter leg igang, lader alle være med og meget social. Hun er ikke ked af det i løbet af dagen og om morgenen går det over i løbet af max. 5 minutter efter at vi er gået. Vi har aftalt med dem, at vi forsøger at gøre afleveringen så kort som muligt, og der altid skal være en voksen til stede, når vi går, så denne kan hjælpe hende videre, hvis hun bliver ked af det.
Hun siger meget klart at hun hellere ville være hjemme sammen med os!! At vi skal holde fri sammen - hvilket jo er meget hyggeligt, men der er jo lige det der med arbejde :-)
Hjemme er vi altid meget sammen og laver mange ting sammen. Hun leger sjældent alene og har næsten altid en voksen til rådighed - og kræver det også mere eller mindre! Så vi har snakket lidt om vi måske der skulle begynde at stille lidt krav til at hun leger/beskæftiger sig selv en gang imellem og om vi har forkælet hende med voksenkontakt, hvis man da ellers kan det? Dette skal også ses i lyset af at hun skal være storesøster til januar, hvilket jeg frygter lidt kunne blive et chock for hende, selvom hun glæder sig enormt!
Vi har også snakket om at få introduceret nogle legekammerater herhjemme, så hun oplever at mor og far ikke nødvendigvis er de eneste i verden, som man kan lege med :-) Problemet er bare at jeg er deltidssygemeldt pga graviditeten, så der er ikke det store overskud til at tage flere børn med hjem om eftermiddagen - men er det noget som du tænker kunne gøre en forskel??
Så har du lidt input til om vi kunne gøre afleveringen lidt sjovere især for hendes mor, som tit må kører på arbejde med tårer i øjnene efter at have forladt en lille grædende pige :-(
Med venlig hilsen
Sofies mor