Svar: Putte-ritual for to
27. oktober 2008
Alder:
10 mdr.
Kære mor til to
Med den alder jeres yngste datter har, så betyder valg af godnathistorie ikke så meget, det er sangen du synget, lyden af din stemme - der giver hende roen. I princippet tænker jeg derfor, at I godt kan forsøge at putte begge piger samtidig, ved at sidde på værelset og læse en godnathistorie højt, som i første omgang passer bedst til den ældste.
I takt med at pigerne bliver ældre, så vil det naturligvis være sådan at historierne måske skal differentieres, så I starter med at læse en historie for den ene og så en der passer for den anden.
Da den yngste gerne vil have jer ved siden af, for at kunne sove, så er det fint at sidde ved hendes seng. Storesøster er jo lige nu helst fri - hun vil gerne markere at hun nu er så stor at det kan hun sagtens klare selv og det er helt fint. Netop derfor kan I godt imødekomme dem begge.
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske