Brev:
Ukontrollerede bevægelser og soverutine
28. oktober 2008
Alder:
2 mdr.
Ukontrollerede bevægelser og soverutine
Hej Helen
Vi har lige et par spørgsmål, som vi håber du kan svare på.
Vi har en meget kvik og nysgerrig dreng på snart 11 uger. Victor er meget aktiv, både når han er vågen, men også når han gerne vil sove. Hans arme og ben bevæger sig meget, når han skal sove. Især armene kører rundt, men også benene kan være meget aktive. Dette forstyrrer ham tydeligvis, når han prøver at sove. Desuden kommer han tit til at slå sutten ud af munden, hvilket også vækker ham.
Vi går ud fra, at han ikke selv styrer bevægelserne, så vores spørgsmål er: hvornår lærer babyer at styre deres bevægelser, så der kommer lidt mere ro over drengen?
Angående soverutiner vil vi gerne høre, hvad du synes om denne rutine: (Victor er mæt på dette tidspunkt) Vi pusler og nusser ham på puslebordet, svøber ham dernæst ind i dynen og lægger ham i liften, imens vi synger en fast sang for ham. Indtil sangen er færdig nusser vi ham på næsen.
Lyder dette som en fornuftig rutine? Og hvad gør vi, når han ikke vil ligge der? Bør vi tage ham op og få ham til at falde til ro, og derefter lægge ham på samme måde med sang og nus på næsen?
Mange hilsner fra Victors mor og far