Brev:
Vil ikke drikke mælk af kop - 11 mdr.
29. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Vil ikke drikke mælk af kop - 11 mdr.
Hej Helen!
Jeg har lige et lille spørgsmål ang min søns mælkeindtag.
Han er nu 11 mdr og får to flasker mme dagligt på ialt 400 ml, men da han snart bliver et år vil jeg gerne snart fjerne den ene, så han kun får en flaske til natten. Problemet er at han ikke vil drikke mælk af kop, hverken sød, let eller mme.
Jeg har prøvet til lige siden han begyndte at måtte få lidt sødmælk, men han har altid nægtet at drikke særligt meget.
Jeg prøver til hver morgen og dagplejemoderen prøver også til om eftermiddagen, men det bliver til MEGET lidt og for det meste får han kun lige smagt på det og så vender han hovedet væk eller skubber glasset væk når jeg tilbyder det.
Jeg tænker nu på om han vil få det kalk han skal have eller om han skal have noget kalk tilskud (hvis man må give det til så små børn). Skal jeg blive ved med at prøve til med mælken (i så fald hvilken form for mælk?) for han skal jo også have en del væske.
En sundhedsplejerske rådede mig til at "gemme" det i maden, men det synes jeg er svært da han jo ikke spiser grød, mos osv, han får en portion yoghurt dagligt, og havregrød eller øllebrød til morgenmad, men er det nok?
Håber du kan hjælpe mig igen :-)
Hilsen Mette