Brev:
Skemad - vil kun have hjemmelavet mad
29. oktober 2008
Alder:
4 mdr.
Skemad - vil kun have hjemmelavet mad
Hej Helen
Jeg har haft så god erfaring af dine svar, så nu vil jeg lige spørge dig om noget der vedrører skemad.
Mads er 4 mdr (23/10) og har 1 en lille måned fået grød om middagen, hvilket han har været glad for. Den sidste uge er vi derfor begyndt at give ham grød om aftenen også.
Problemet er bare at han ikke er interesseret i skemad på glas og skemad i pulverform.
Han vil kun have mors hjemmelavede grød af majsmel og hirseflager med topping af hjemmelavet æblemos.
Vi forsøgte den anden dag at give ham hjemmelavet kartoffel/gulerodsmos, men det ville han heller ikke have.
Spørgsmålet er så om man kan lave grøden selv og tage med og varme op?
Det ville jo være nemt med skemad i pulverform og på glas, når man er på farten, men han nægter at spise det. Laver jeg så hjemmelavet grød, så kører det rent ind.
Er æblemosen for sød, så han har vænnet sig til noget sødt?
Venlig hilsen
Mette