Brev:
Aftensmaden - vil spise selv
29. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Aftensmaden - vil spise selv
Hej! Min datter er 8 1/2 mdr.
Indtil videre har det godt perfekt med grød og mad osv. Men her den seneste uge har hun ikke ville have mad af ske om aftenen.
Jeg har derfor givet hende aftensmaden på en stor tallerken hvor hun så selv tager stykkerne op med med fingerne, hun spilder det meste, men hun syntes det er sjovt. Hun får dog spist lidt men ikke nær så meget som da hun fik af ske.
Mit spørgsmål er så om det er okay hun spiser/leger med maden. Jeg syntes måske der går lidt meget leg i det. Men ved ikke hvordan jeg ellers skal få hende til at spise aftensmad. Hun får også rugbrøds hapser med leverpostej osv til middag, hun spiser ca 1 rundnum og er meget glad for det. Nogle dage spytter hun hapserne ud igen og kigger på dem og tager dem derefter ind igen. Hun rammer bare ikke helt, men vil ikke have hjælp fra mig.
I starten fik hun grød efter rugbrøden, men det vil hun heller ikke have af ske mere.
Er det så okay hun ikke får grød, hun er måske bare mæt?
Hun spiser dog havregrød om morgenen hvor jeg giver hende ske og det er der ingen problemer med.
Hun kravler og siger da da da og ahh ahh og andre sjove ting.
Hvornår skal hun begynde at sige mam mam når hun skal spise. Øver selvfølgelig med hende.
Med venlig hilsen
M