Brev:
Pylrer og vil sidde på armen
30. oktober 2008
Alder:
13 mdr.
Pylrer og vil sidde på armen
Hej Helen
Nu skriver jeg til dig igen ang. Clara. Hun har netop fået lagt dræn i begge ører pga. væske i mellemøret. Måske derfor hun tidligere har haft søvnproblemer...? Det viste sig at der var betændelse i det højre øre med en masse "snask" og ren væske i det venstre.
Clara en en skøn og glad pige med en masse humor. Hun har gået i 1½ mdr nu, kravler faktisk ikke mere og elsker at danse.
Hun siger bl.a. "hej","ma-ma", "se" og "vov-vov" og pludrer rigtigt meget.
Jeg skriver til dig med nogle forskellige problemstillinger.
Den første er at hun ikke er ret glad for at være i vuggenstuen. Hun vil gerne selv gå ind af døren med far eller mor i hånden når vi kommer om morgenen, og er kun ked af det ganske kort når vi skal gå. Men ifølge pædagogerne er hun frygtelig pyldret meget store dele af dagen. Det eneste tidspunkt hvor hun er glad og tilfreds er når hun sidder på armen eller på skødet af en voksen.
Herhjemme vil hun også gerne være hvor vi er, men her kan hun sagtens gå og lege lidt selv.
Personalet i vuggenstuen siger at de godt kan mærke at hun er forkælet med opmærksomhed.... Det kan de sikkert godt have ret i, men det er enormt svært for os at vurdere om og evt hvordan vi bør ændre på det. Hun er enormt kærlig og vi får mange knusere, kys og puttestunder. Hun vil også gerne være på armen af os herhjemme og måske lader vi hende "hænge" der for meget ?? Det er et dilemma, da vi også mener at det er vigtigt at hun har en kærlig og tryg base og at hun ikke føler sig afvist.
Ja det var en lang smøre om et problem, men det fylder rigtig meget når den lille guldklump ikke trives.
En anden problemstilling handler om mad... Hun har indtil nu spist stort set det samme som resten af familien, men nu er det som om hun helt har mistet interessen. Hun spiser kun sjældent aftensmad og hendes frokost gider hun efterhånden heller ikke mere. Hun spiser måske 3-4 mundfulde og nægter herefter at åbne munden mere. Vi prøver at lade hende spise selv, men oftest sidder hun bare og leger med maden (maser det, ligger det ud på bordet osv.)
Vi har gjort en stor indsats for at hun ikke skal blive kræsen så vi bryder os heller ikke om at tilbyde hende alt for mange alternativer. Hun spiser aftensmad hver gang hun får sovs, frikadeller og kartofler - men bliver hun ikke kræsen hvis hun kun får serveret det? Kan det allerede nu være en magtkamp for hende?
Jeg håber spørgsmålene er til at finde rundt i for dig og glæder mig til at høre dit bud !
Med venlig hilsen
Claras mor.