Brev:
Jernmangel?
30. oktober 2008
Alder:
11 mdr.
Jernmangel?
Hej igen.
Jeg er lige blevet lidt i tvivl mht om min søn på 11 mdr. får nok jern. Jeg ved godt at han skal have minimum 400 ml mme om dagen for at opfylde indtaget af jern. Men det har han ikke fået i et par mdr. Han har derimod fået jerndråber i stedet for. Han ville pludselig ikke have flaske mere og kampen om at give ham det blev simpelthen for stor og derfor valgte vi at give ham dråber i stedet for.
Når han får havregrød om morgenen laver jeg det med sødmælk (ca 2 dl) og så får han også sødmælk i kop i løbet af dagen og der kommer også sødmælk i hans kartoffelmos om aftenen, så han får da en del mælk i løbet af dagen. Mit spørgsmål er så, om jeg nu kan være sikker på, at han får det jern og kalk osv. som han har brug for.
Jeg vil bare gerne være sikker, for hvis der er noget jeg skal gøre anderledes vil jeg rigtig gerne vide det:).
Tak for dine altid fantastisk hjælpsomme svar.
Kærlig hilsen
KJ