Brev:
Stoppet næse
12. april 2004
Alder:
3 mdr.
Stoppet næse
Hej
Først og fremmest; Tak for en go' brevkasse.
Jeg har en datter på 3½ måned som for 2 måneder siden reddede sig en forkølelse. Vi brugte saltvandsdråber og en næseballon for at hjælpe hende med at komme af snotten, da de generede amningen.
Hun er ikke længere forkølet, men nu her 2 måneder senere er jeg nødt til at bruge saltvandsdråber hver morgen for at rense hendes næse, da den er meget stoppet - hun vågner meget tit tidligt og brokker sig og tager sig til næsen. Efter ½ time er hun helt grædefæridg og rød omkring næsen og op over øjnene. Når jeg bruger saltvandsdråberne og næseballonen får jeg fat i de største bussere og lillepigen er glad igen og smiler stort.
Vi har hævet hendes tremmeseng i hovedenden, hvilket hjælper lidt.
Jeg har prøvet at lade være med at rense hendes næse, men så kan hun hverken spise eller sove og er ret generet af at der sidder noget fast. Hun er faktsik bund-ulykkelig indtil vi får pillet busserne ud.
Kan det tænkes at hun er blevet "afhængig" af dråberne eller er der en anden årsag til at hun konstant vågner med stoppet næse?
Skal jeg have en henvisning fra egen læge for evt. at kontakte en øre, næse, hals-specialist?
På forhånd mange tak.
Freyas mor