Svar: Stoppet næse
12. april 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Freyas mor
Jeg tror bestemt ikke at der er noget galt med lille Freyas næse. Næsen er bare stadig så lille, at en bussemand nemt stopper.
Almindelige saltvandsdråber sker der ikke noget ved at bruge. De er jo lavet 'isotonisk' så de passer til 'tårevæsken' hun normalt har i kroppen og jeg har ikke hørt om at små børn får hævede slimhinder af brug med isotonisk saltvand.
Man skal ikke have henvisning til en øre-næse-hals læge. Her slår du bare op i telefonbogen og bestiller en tid. Det kan du gøre til enhver tid, også hvis hun får problemer med mellemørerne, når hun bliver større.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske