Brev:
Koble af ...
5. november 2008
Alder:
2 mdr.
Koble af ...
Hej Helen.
Tak for dit svar.
Det med den lange formiddagslur har løst sig selv, da hun selv har lavet om på det:-) Har været mere end almindeligt opmærksom på hendes bevidsthedsstadier og passet på ikke at putte hende for tidligt.
Men har bare lige nogle tillægsspørgsmål...
Når det er at hun har brug for at koble fra, hvordan hjælper vi hende så bedst muligt med det?
Tænker det kunne være godt at der kom lidt stabilitet i det vi gør, fremfor at gøre forskellige ting?
Men må ærligt indrømme, at det der med at ligge hende i liften i soveværelset og begynde "nat" måske ikke er vejen frem, synes simpelthen ikke det kan være rigtigt at hun skal græde hver dag, inden hun snupper eftermiddagsluren?
Har luret at hun bestemt ikke har lyst til, at blive lagt i sin lift i soveværelset til den sidste lur, så der har jeg de dage siden dit svar, lagt hende i hendes tremmeseng med blid belysning og en sengerand (med figurer), gået en tur med barnevognen og den ene dag sad jeg bare med hende halvt oprejst i min arm, og lagde hende til ro da hun gned øjne og gabte... Det er som om at putteritual med sange ikke lige er et hit til denne lur...
Desuden kan hun godt ligge i sin kravlegård, lift, barnevogn og pludre med sig selv og figurerne inden hun falder i søvn og nogle gange når hun vågner, regner ikke med jeg skal forstyrre hende i dette? - og tæller det som vågentid, for så passer hendes søvn kontra vågentid fint med hvad du skriver er normalt?
Tager hende selvfølgelig op, når jeg kan høre, at nu gider hun ikke det mere...
Dvs. 3 dage uden gråd inden den sidste eftermiddagslur, andet end selvfølgelig lidt utilfredshed, men ingen gråd, som der ellers har været de sidste mange uger...
Men hvad gør jeg fremover og hvordan ser det ud med det vi har gjort/gør?
Kærlig hilsen
Ditte