Brev:
At rulle og trille
12. april 2004
Alder:
6 mdr.
At rulle og trille
Hej Helen
Jeg har efterhånden skrevet et par gange, og benytter mig lige af det en gang til;o)
Det er en super god brevkasse, du har, og den er til stor hjælp for mig;o)
Har bare lige et spørgsmål...
Hvornår skal min datter kunne rulle og trille? Hun er lige 6 måneder, og kan endnu ingen af delene. Hun har fint fat i sine fødder. Har dem helt oppe i munden, og når hun ligger på ryggen ligner hun nogle gange en hel flitsbue, fordi hun prøver at vende sig efter det legetøj, som står bag hende. Men hun vender sig ikke. Hun kan godt rulle om på siden, men vender sig ikke helt.
Hvis vi giver hende et skub på bagen, har hun nemt ved at trille rundt. Men gør det endnu ikke selv! Skal hun ikke snart kunne det?
Hun vender sig heller ikke fra mave til ryg (det gjorde hun 3 gange da hun var 2 måndeder gammel, men har ikke gjort det siden).
Jeg "cykler" med hende, svømmer, og "træner" i det hele taget alt hvad jeg kan med hende. Men måske er hun bare lidt doven?Men altså... Doven kan jeg vel ikke tillade mig at kalde hende, for hun er altid i fuld hopla. Bare kun på ryggen eller på maven- enten eller:-)
Hun vejer 8,5 kg og er 69 cm lang, hvis du kan bruge det til noget;o)
Udover det ovenstående, kan min datter næsten sidde selv. Falder nogle gange til siden eller bagover, men ellers udvikler hun sig efter min mening fint. Hun støtter fint på benene (står meget på tæerne), men hopper heller ikke, som jeg kan læse i nogle af de andre indlæg, at hun også "burde" gøre nu.
Hmmmm? Skal jeg bekymre mig for det?
Når hun ligger på maven er armene helt strakte og fingerne er spredte (ikke længere knyttede). Hun prøver alt hvad hun kan på at komme fremad, men kan selvfølgelig ikke endnu. Hun kan med stort besvær få sig selv drejet ca 90 grader, hvis der er noget legetøj der, som hun gerne vil have fat i (dette er i maveliggende stilling).
Når jeg skriver dette, synes jeg egetlig selv at hun er ret dygtig;o) Smil... Men alligevel bekymrer det mig lidt, at hun endnu ikke vender sig og ruller.
Smil fra Tina:o)