Brev:
Mad, søvn og ny rytme?
6. november 2008
Alder:
6 mdr.
Mad, søvn og ny rytme?
Hej Helen
Så har jeg brug for lidt hjælp igen, selvom jeg egentlig syntes at det kører fint for os og at vi har en god rytme. Min datter er nu 6½ måned og vejer 6,8 kg.
Mit spørgsmål går på 2 ting. Skal min datter efterhånden spise mere rigtig mad og mindre flaske. Vores egen sundhedsplejerske har aldrig syntes om, at vi vækker vores datter kl. 23 og giver hende en flaske i søvne - hvad er din holdning til dette og skal vi til at vænne hende af med den?
Vores rytme ser således ud:
0700: vågner
0800: grød
0830: Flaske (140-160 ml)
09-11: sover
1200: grød
1330: flaske (100-160ml)
14-16: sover
17.30: grød
1930: Flaske (160-200ml)
2300: Flaske (160-200ml) vi vækker hende
Herfra sover hun igennem til næste morgen.
Jeg syntes jo at vores rytme er god og det er det samme hver dag. Jeg er dog i tvivl om hun får for meget flaske og har behov for mere rigtig mad. Hun er for 14 dage siden begyndt at kravle og kommer rundt alle vegne, derfor tænker jeg også at hun har brug for noget mere at kunne forbrænde. Vi er jo egentlig lidt kede af at skulle af med flasken kl. 23 da den er medvirkende til at hun sover igennem til kl. 07. :-)
Hvis du måske mener at vores rytme skulle se anderledes ud, kunne jeg godt tænke mig at se et eksempel på hvordan det kunne være for os.
På forhånd tak for dit svar.
Bedste hilsner