Svar: Jern og kalk
6. november 2008
Alder:
14 mdr.
Kære Marlene
Til de meget fortidligt fødte børn vil der ofte være lidt specielle ordinationer og jeg tænker at du bør spørge børnelægerne på afdelingen hvor Josefine har været indlagt. Det er vigtigt at hun får præcist det hun har behov for og det er lægerne der kan vurdere dette bedst.
Modermælkserstatning er en god måde at få sikret hende både jern og kalk, men hvorvidt det fortsat skønnes nødvendigt i Josefines tilfælde tør jeg ikke udtale mig om. Her bliver du desværre nødt til at konferere med børnelægerne :o)
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske