Brev:
Søvn og manglende rytme
6. november 2008
Alder:
6 mdr.
Søvn og manglende rytme
Hej!
Jeg skrev til dig for et par uger siden.
Min nummer to søn er nu 6 mdr. og sover ELENDIGT. Om natten er han vågen ca hver 1 1/2 time og slet ikke hver gang for at spise, jeg ammer stadig. Bare lige op på armen og hænge 2 minutter så sover han igen, men kun for at sove 15-30 minutter så er det galt igen. Når vi har gjort det 3-4 gange giver jeg ham noget at spise, så falder vi jo tit i søvn i min seng, men alligevel er han stadig vågen 1 1/2 time, der får han tit mad igen da jeg er så træt, så er det jo 1 1/2 time igen, men jeg vil meget gerne have ham til at sove noget længere og gerne det meste af natten i egen seng, da jeg ikke sover helt så rolig med ham ved siden af.
Han har heller ikke en vildt god rytme om dagen.
Vi står op mellem 6 og 7
kører den store dreng i børnehave kl 9.30
hjem igen, han bliver ammet ud og sove, sover omkring 1 1/2 time. Ammes og får grød med frugtmos. Sover igen ved ca 12.30 men sover som regel kun 45 minutter, jeg plejer så at trille ham indtil han sover igen, det kan tage 2-15 minutter. så sover han ca 30-45 minutter. Ammes og hvis jeg kan få ham til det sover han 20-30 minutter ved 16.30 tiden.
kl 18 grød lidt forskelligt hvad vi har. kl 19 bad og nattøj, 19.30 ind i soveværelset dæmpet lys amme og synge. falder i søvn ved at amme, er begyndt om jeg kan liste ham i seng uden, men uden held endnu. Han bruger ikke sut og tager heller ikke sutteflaske.
Så sover han fra 19.50 til 21.30 også er han vågen mange gang inden vi når midnat.osv.
Jeg er ved at være lidt desperat, vil gerne have mere rytme og mere søvn.
Håber du har en ide.
Hilsen David´s mor