Brev:
Kost - vil ikke have flaske
7. november 2008
Alder:
5 mdr.
Kost - vil ikke have flaske
Kære Helen,
Ja nu er vi kommet godt igang med grøden. Jeg prøvede at skifte fra mors hjemmelavede økologiske med hjemmelavet frugtmos til en færdigproduceret hirsegrød med æble. Den glider fint ned :-). Om det er så er på grund af smagen eller hun bare er blevet mere klar, ved jeg ikke. Men i en uge har hun nu spist 1-1½ dl. omkring kl. 11.30.
Jeg vil i dag prøve med en anden slags hjemmelavet udgave for at teste det lidt.
Når jeg giver hende grød tilbyder jeg hende vand af en kop, men det er hun ikke vild med, men det tager vel også lidt tid at vænne sig til?!? Ihvertfald fortsætter jeg med at prøve, men det bekymrer mig om hun får væske nok til al den grød?
Hendes plan ser p.t. nogenlunde sådan ud:
vågner omkring kl. 6 og bliver ammet.
Bliver ammet inden formiddagslur omkring kl. 8-8.30, hvor hun sover små to timer.
Grød omkring 11.30 med vand af kop
Ammes omkring kl. 13.30 og puttes til en lur - her sover hun alt fra ½ til 1½ time.
ammes igen ved 16 tiden
Snupper nogengange en powernap og nogengange en lidt længere lur sidst på dagen - afhængig hvor lang hendes eftermiddagslur har været.
Ammes ved 18 tiden.
Ammes ved 19-19.30 tiden og puttes.
Sover til ved 2 tiden, ammes og sover videre til ved 6 tiden.
I løbet af natten roder hun dog stadig lidt rndt og vi giver hende sutten et par gange, men der er som regel helt ro fra hun bliver puttet og til ved 1 tiden.
Jeg er lidt i tvivl om vi gør det rigtige med hendes kost.
Skal jeg give hende mos/grød om aftenen snart?
Får hun nok væske osv?
Hun vil stadig ikke tage en flaske. Hun rynker virkelig på næsen og skubber den væk - og det er uanset om der er vand, sukkervand, kamillete eller modermælkserstatning i den. Skal jeg bare fortsætte med at forsøge, eller?
Det ville jo være rart, hvis faderen kunne passe hende et par timer engang imellem - f.eks. omkring hendes grødmåltider uden at hun fik for lidt væske.
Mange hilsner