Brev:
Falde i søvn ved bryst - 9 mdr.
7. november 2008
Alder:
9 mdr.
Falde i søvn ved bryst - 9 mdr.
Hej Helen.
Har brug for hjælp igen.
Vores dreng er nu 9 mdr og er startet i dagpleje. efter knap 2 hårde opstarts-uger har han nu lært, at man bliver puttet der uden bryst og det går uden skrig og skrål nu. Vi har dog stadig problemet herhjemme om aftenen når han skal puttes til natten.
Jeg går på værelset hvor jeg ammer ham, han falder i søvn, jeg trækker ham fra og putter ham. Af og til vågner han lidt når jeg ligger ham men kan så lulle ham hen med en hånd på hans mave. Men vågner han helt vender han sig lige rundt, op på alle fire og så skriger han. Er så nødt til at ta ham op igen for at geare ham ned, nogle gange retur til bryst for at få ro på igen. Jeg er meget træt af det, kan bruge meget tid på det hver aften. han ender også af og til i vores seng, hvor jeg så ligger mig ved siden af ham, han suger babsen til sig, slipper og sover.
Han har meget brug for nærhed/kropskontakt. Jeg var startet på en kold tyrker, i samråd med egen sundhedspl. 6 aftener forløb således: blev ammet ved sengen, puttet i vågen tilstand, skrig og skrål i 1 til 11/2 time hvor vi på skift går ind til ham men kan kun geares ned hvis han er hos os. tager ham kun op i få min og han skriger så snart vi begynder at ta ham væk fra os. til sidst er han så faldet så meget i søvn på min arm at jeg kunne ligge ham uden han vågnede helt op.
Er det en god måde at gøre det på, er det det vi skal prøve igen? stoppede dengang fordi han blev syg. Drømmer om at kunne ligge ham helt vågen i seng og at han så falder i søvn selv. Han bliver puttet på eget værelse i egen seng. Bruger ikke sut men nullerklud.