Brev:
Vil ikke være hos far, når mor er i nærheden
7. november 2008
Alder:
14 mdr.
Vil ikke være hos far, når mor er i nærheden
Kære Helen
Først og fremmest tak for dit råd sidste gang om at få Jacob til at sove i barnevognen igen. Det hjalp og nu er han tilbage i barnevognen når han sover middagslur. Han har åbenbart ikke behov for så meget søvn, for han er i fantastisk humør også på 12 timer. Indimellem lidt mere men det bliver ikke til 14 timer, så jeg må vel gå ud fra at det er nok for ham?
Nå det var et lille tillægs spørgsmål. Min mand og jeg er blevet enige om at skrive til dig, for at høre din mening om Jacobs adfærd overfor min mand/Jacobs far.
Som du ved bor vi pt på Cypern, min mand arbejder hjemmefra så selvom han selvfølgelig ikke kan være der ligeså meget som jeg, ser han jo meget mere til Jacob end mange andre mænd gør.
Problemet er, at Jacob faktisk slet ikke vil være hos sin far når jeg er i nærheden. Det er meget hårdt for Jimmi men også for mig for det betyder at jeg aldrig har en pause.
Jimmi må stort set ikke komme i nærheden af ham, før han bliver sur. Jeg bliver faktisk rigtig ked af det på Jimmis vegne som selvfølgelig bare vil ham alt det bedste, men der er ikke noget at gøre. Hvis jeg forsøger at gå på toilettet eller bare ovenpå, så skriger han helt hysterisk.
Jeg ved at Jacob lider af seperationsangst. Det har han gjort længe synes jeg...men når vi er sammen alle tre burde det da ikke være et problem at være hos sin far. Jeg finder det helt ekstremt!
Hvad gør det ekstra svært for min mand er at Jacob hellere end gerne vil være hos sine bedsteforældre. Når vi indimellem tager til DK besøger han jo både farmor og farfar og mormor og morfar og der er ikke noget problem. Selvfølgelig kommer han til mig, hvis han bliver ked af det eller træt, sulten osv.
Det er svært at vide om Jacob skal have mig når han beder om det eller jeg skal være mere hård og bare række ham til sin far selvom han ikke vil. Indimellem tolker jeg det nærmest som om Jacob er jaloux på Jimmi. Hvis min mand og jeg krammer hinanden, eller som i dag hvor vi alle tre lå på gulvet og jeg aede Jimmi i håret, forsøger Jacob at komme indimellem os og op at putte hos mig.
Han er jo så kærlig og om morgenen i sengen krammer han os begge, men der er ingen tvivl om hvem af os han favoriserer. Jeg synes det er svært og det synes min mand selvfølgelig også. Han føler sig faktisk meget udenfor i sin egen familie!!
Når Jimmi skal lægge ham i seng kravler Jacob næsten op i nakken af mig og knuger sig ind til mig.
Jeg føler jeg bliver nødt til at nævne, at Jimmi er
den sødeste og mest tålmodige mand og far. Hvis Jacob og Jimmi indimellem laver nogle ting sammen alene er der ikke noget problem, når bare jeg ikke er i nærheden.
Jeg bebrejder selvfølgelig også mig selv og kan ikke lade være med at tænke på om jeg kan have gjort et eller andet galt. Da Jacob blev ammet var det altid mig der tog ham hvis han blev ked af det, for det eneste der hjalp var at komme til brystet.
Kære Helen..jeg håber du har hørt om dette fænomen før, og at der er håb i vente.
Mange venlige hilsner fra
Trine og også Jimmi (-: