Brev:
Mad og søvn - får vores dreng nok at drikke?
8. november 2008
Alder:
8 mdr.
Mad og søvn - får vores dreng nok at drikke?
Hej Helen
Vi har en dreng på snart 8 måneder der stortrives. På grund af hans alder samt det faktum, at jeg har skåret meget ned på amningen er vi dog lidt i tvivl om, han skal kunne sove hele natten uden ekstra mad/mælk og hvor meget han behøver at drikke om dagen.
Jeg ammer ca 2-3 gange om dagen, og de kan fordele sig lidt forskelligt, alt efter hans søvn. Han kommer ca. i seng 19.30-20 om aftenen, efter at have sovet to gange i løbet af dagen, ca. 3-3 1/2 time sammenlagt. Vi har den seneste uge droppet den sene aftenflaske, og nu får han så en flaske mælk eller jeg ammer sidst på natten, ved 4 tiden, hvorefter han sover til ca. 6. Herefter vil han ikke rigtigt sove mere (før sov han til 7).
Vi er begyndt at gå mere over til almindelig kost om dagen, også lidt brød og små frugtstykker. Her til får han vand eller lidt sødmælk. Vores primære overvejelser er i forhold til, om han får nok at drikke samt om det er meget normalt, at han pludselig kun sover 10 timer om natten, mod 11-12 før?
Venlig Hilsen
Malene