Brev:
Hvornår forstår de at deres handlinger har konsekvenser?
8. november 2008
Alder:
17 mdr.
Hvornår forstår de at deres handlinger har konsekvenser?
Hej.
Ja, mit spørgsmål mere præcist er:
Når Nanna bider eller slår hvordan får jeg hende så til at forstå at hun ikke må?
Jeg siger altid højt, "NEJ, det må du ikke det gør ondt" eller lign.og tager hende i armen, hvis hun gør det, nogle gange går jeg min vej, selvfølgelig bare ind i et andet rum.
Men kan hun overhovedet forstå hvorfor jeg bliver sur på hende?
Tit griner hun bare når jeg ser alvorlig ud og siger nej til hende. Jeg vil under ingen omstændigheder tolerer at hun bider/slår, især fordi det så også kommer til at gå ud over de små i vuggestuen.
Det er som regl altid i kådhed at hun bider, jeg ved godt det ikke er for at være ond. Nogle gange når jeg står og laver mad bider hun mig i tæerne, jeg går ud fra at det er fordi hun vil have opmærksomhed, men hun må da gerne kunne lære at vente til senere, hvordan takler man den situation?
Hilsen Linda