Brev:
Ondt i maven og vælling
9. november 2008
Alder:
4 mdr.
Ondt i maven og vælling
Kære Helen
Jeg er nu startet op på vælling til Matthes. Han er 4 mdr nu :-) han vejer ca 7,4 og er 65 lang og bliver ammet 100%. og er for det meste glad.
Han har fra han var helt lille haft ondt i maven nogen gange, når han skulle af med sin afføring. Jeg har givet han vælling de sidste 4 dage om aftenen kl 23. Jeg har kun givet ham 50 ml og bagefter ammet ham mæt.
det har virket godt, han har sovet til kl 5, hvor jeg så ammer ham :-) men men men kl 5 er den så også gal. han får ondt i maven :-( han vrider sig, presser, græder og skriger. maven rumler og jeg nusser og masserer. til sidst efter et stykke tid kommer der for det meste en ordentlig omgang .... (undskyld detaljer). det er ikke helt tyndt men meget grynet flydende gult.
Maven kan også godt drille i løbet af dagen men ikke så meget. og andre kan så levere han en lige så stor omgang uden problemer.
Jeg tror jo selvfølgelig, at det er vællingen der gøre det værre der om morgenen? men hvad kan jeg gøre? Jeg startede netop op med vælling, og meget lidt, så hans mave kunne vende sig til det. hvad sker der ikke når han skal have skemad for alvor?
Det er jo ikke fordi han har hård mave... men kan jeg give lactolose alligevel, ville det hjælpe?
Håber du kan hjælpe, for min lille mand er så ked - men virker meget klar til skemad....
Med venlig hilsen
Lea og tak for mange gode råd