Brev:
Vil ikke ligge på puslebordet og temperament
9. november 2008
Alder:
11 mdr.
Vil ikke ligge på puslebordet og temperament
Hej Helen.
Nu hvor jeg ikke har haft nogle spørgsmål i lang tid, vælter de lige pludselig ind over mig, så her kommer lige endnu et par spørgsmål:o)
Du skrev i dit sidste svar ang. jern, at man helst ikke skulle give jerndråber i forbindelse med mælk. Det har jeg ikke vidst, og vi har faktisk altid givet William jerndråber om morgenen i forbindelse med hans havregrød, hvor der er mælk i. Så nu er mit spørgsmål, hvordan vi skal forholde os til det. Skal vi blive ved med at give ham jerndråber, når han er fyldt 1 år, eller hvad synes du?
Vi har også et andet problem. William vil ikke skiftes på puslebordet. Han skriger, som regel når han bliver lagt ned, og han vil ikke ligge stille. Vi må holde ham på maven, så han ikke rejser sig op, og det er efterhånden ved at være en kamp, hver gang han skal skiftes. Det har stået på i en del måneder efterhånden, og jeg vil derfor høre, om du har nogle gode råd, til hvad vi skal gøre, og om det er normalt, at børn i hans alder ikke bryder sig om at ligge på puslebordet.
William har også været meget temperamentsfuld det sidste stykke tid. Han han simpelthen bare skælde ud, hvis han ikke lige får det, som han gerne vil have det. Han skriger ikke, som om han er ked af det, men som om at han er sur og lige skal fortælle os, hvad han mener. Vi er lidt i tvivl, om hvad vi skal gøre. Skal vi bare lade ham være, eller skal vi føje ham? Alt dette opdragelse er sørme en vanskelig opgave;o)
Håber at alle spørgsmålene er til at finde ud af.
Kærlig hilsen
KJ