Brev:
Sutter på tommelfinger - 8 mdr.
9. november 2008
Alder:
8 mdr.
Sutter på tommelfinger - 8 mdr.
Hej Helen.
Silje er nu 8 mdr. gammel. Glad og konstant aktiv. Kravler som en gal og har netop rejst sig op vha vores møbler. Trives i dagplejen. Hun er bare så dygtig og dejlig.
I den senere tid er hun begyndt meget på at sutte på sine tommelfingre, når hun sidder på gulvet og leger el. lign. Hun bruger normalt kun sut, når hun skal sove. Men af frygt for det bliver en vane for hende at sutte på tommelfingrene, giver vi hende sutten når det sker. Men vi vil helst ikke have hun konstant bruger sut, så måske hendes sproglige udtryk forsinkes eller hun ikke har mulighed for at udforske andre ting via munden.
Hvad er din anbefaling? Starter det, at sutte på tommelfinger, virkelig så tidligt som en vane?
Mange hilsner fra
Maiken