Brev:
Vurdering af mælkeindtag
9. november 2008
Alder:
9 mdr.
Vurdering af mælkeindtag
Hej,
Jeg vil gerne have et råd omkring min 9.5 måneder gamle dreng. Hvor meget mælk har han behov for pr dag og hvornår bør de ligge?
Har du nogle gode råd til, hvordan jeg sikre at hans behov bliver opfyldt bedst muligt uden for mange flasker. Han tager ca 130-150ml pr flaske.
Vores dreng bliver puttet med en flaske og får i øjeblikket en flaske tidlig morgen ca kl 5. Bør vi fjerne denne flaske helt, så han har mere appetit om morgenen? Hvis vi fjerner denne flaske hvordan sikre vi så at han får mælk nok? Han gider normalt ikke drikke modermælk til måltiderne og får ikke normalt mælk, da jeg har astma og vi har fået at vide at vi skal vente til han er 1 år. Han er begyndt i vuggestue og er der fra kl 8.30 til 15.
Lene