Brev:
Græder om natten - 8 mdr.
9. november 2008
Alder:
8 mdr.
Græder om natten - 8 mdr.
Hej Helen
Tak for meget hjælp til denne nye mor-rolle :)
Min søn på snart ni måneder har været passet hjemme med en anden alderssvarende dreng siden han var 8 måneder. Det gik fint de første tre uger, men så sagde babysitteren op. Det har resulteret i en del pasning af forskellige familiemedlemmer i en periode på et par uger, indtil han for ca 2 uger siden begyndte i sit nye pasningstilbud. Det er hos to søde piger midt i tyverne der passer hver 2 børn på mlm 8 og 13 måneder hjemme hos den ene pige. De tager på ture og i legestue, men er også hjemme et par dage om ugen og tager den helt med ro.
Han virker glad-kravler i fuld fart hen til de andre børn når vi afleverer ham og er glad og tilfreds når vi henter ham. Nu er han bare blevet rigtig ked af det....om natten. Han vågner ca en gang i timen hele natten og græder rigtig hjerteskærende. Det er svært at trøste ham og ofte ender det med at jeg må sidde op og sove med ham på maven.
At jeg mister min nattesøvn er til at leve med, men jeg kan slet ikke holde ud hvis det er fordi jeg arbejder og han skal passes at han har det så dårligt. Min svigerfar, der er psykolog, synes at vi skal "tale med nogle af hans kolleger der har speciale i småbørn" om det og det gør mig endnu mere bange for, at der er noget helt galt.
Hvad skal jeg gøre?
Han er der fra 8.30-14.30 og det er svært at gøre dagene kortere pga mit arbejde. Den føromtalte svigerfar mener at det kan være fordi han har udviklet sig så hurtigt rent fysisk og motorisk at hans hoved har svært ved at følge med....han kravler, går med sin lille trævogn og spiser selv. Hvad tror du om den teori? Og hvad kan man i så fald gøre ved det?
Usikre hilsener fra Laura