Svar: Letmælk - hvor vigtigt er det?
9. november 2008
Alder:
13 mdr.
Hej med dig
Det er rigtig fint at tilbyde letmælk til jeres datter nu hvor hun er blevet et år og det bør være den foretrukne mælketype.
Der sker dog ikke noget ved, at du bruger lidt minimælk i stedet, hvis du en dag er løbet tør for letmælk. Du kan også sagtens energiberige grøden med en smørklat, det er helt fint.
Hvis du bruger minimælk, fløde eller lignende i sovs om aftenen så kan din datter også få dette, som udgangspunkt kan hun jo spise det samme som I andre. Men som drikke mælk er det en god idé at give hende letmælk, ligesom du også bør vælge letmælksprodukter, når du køber yoghurt og lignende.
Da jeg ved at din datter har problemer med Toddlers Diarrhea som er konstateret af lægen, så er det vigtigt at du er opmærksom på at hun ikke mangler blandt andet fedt. Derfor er det vigtigt at du medtænker at den lidt federe mælketype er god for din datter - du kan også tale med lægen omkring det. Ligenetop i forhold til din datter, kan der jo gælde lidt andre anbefalinger en vanligt ... :o)
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske