Brev:
Kan ikke falde i søvn - 2 år, 4 mdr.
9. november 2008
Alder:
2 år, 4 mdr.
Kan ikke falde i søvn - 2 år, 4 mdr.
Hej Helen!
Jeg har tidligere skrevet til dig ang. vores datters sovevaner, og nu er jeg simpelthen nødt til at komme på banen igen.
Vores datter er 2 år og 4 mdr. Er en meget glad, humoristisk og legende pige.
Men vi har altså en opgave omkring putningen.
Hun sover 2 timer til midddag - fra kl. 12.00 til 14.00
Hun står op kl. 7.15 - 7.30 i hverdagene og vi går i gang med putning kl. 20.00 om aftenen.
Vores rutine er at hun får nattøj på, får børstet tænder, får lidt vand og så går vi ind til hendes seng (som står i soveværelset) og her har hun sine yndlingsbamser og så ligger ned i sengen i mens at vi læser en godnat historie for hende (jeg synger også for hende) og så tænder vi vågelampen og siger vi "at det er sengetid og vi går ind i stuen nu for at arbejde, rydde op mv".
Og nu kalder hun så 30 gange på mig, og jeg går ind og siger at det er sengetid og hvis hun ikke kan sove er det okay - så kan hun ligge og slappe af. Men hun bliver ved og ved og ved med at kalde, snakker højt med sine bamser, synger og faktisk kan hun blev ved sådan til kl er 22.00 - 22.30.
Hvad kan vi gøre?