Brev:
Svag menstruation
17. november 2008
Alder:
0 mdr.
Svag menstruation
Hej Helen,
Jeg har et par spørgsmål vedr. menstruation.
Jeg stoppede med p-piller i januar i år, så har været ”pille-fri” i lidt mere end 6 mdr. Min kæreste var syg med nyresten og kræft, hvilket betød at projekt baby blev sat på pause. Min kæreste og jeg prøver nu (siden aug/sept.) dog uden held indtil videre.
Jeg er lidt usikker på min menstruation. Inden jeg stoppede p-piller var mine menstruationer altid regelmæssige og varede 3-6 dage med normale blødninger – intet usædvanligt. Nu bløder jeg meget lidt og i meget kort tid – ca. 3 dage og jeg behøver kun at bruge trusseindlæg, hvilket bekymrer mig lidt. Min cyklus er præcis 28 dage og har været regelmæssig siden jeg stoppede p-piller. Min sidste menstruation varede kun 2 dage med et par friske bloddråber…
Jeg bor i øjeblikket i Kina og har derfor ikke mulighed for at tage til lægen som i DK og jeg håber derfor du kan hjælpe mig.
Jeg bekymrer mig desuden at min ene søster har svært ved at blive gravid og er i gang med fertilitetsbehandling, derudover var det nødvendigt for min mor at få ”pustet” æggestokkene inden hun kunne blive gravid i sin tid. Dette behøver ikke betyder noget for mig, men vil du mene jeg bør være særlig opmærksom på min fertilitet?
Tak for hjælpen:0)
Med venlig hilsen
Sally