Brev:
Vil ikke spise aftensmad - 20 mdr.
17. november 2008
Alder:
20 mdr.
Vil ikke spise aftensmad - 20 mdr.
Kære Helen
Vi har forsøgt forskellige ting for at få Emil til at spise aftensmad, men det går ikke så godt, så derfor skriver jeg nu til dig.
Emil er ca. 88 cm og vejer lidt over 12 kilo. Han er en dreng med krudt i måsen og sidder sjældent stille :-)
Han spiser en lille portion havregryn/havregrød eller yougurt med musli om morgenen. Pædagogerne siger, at han spiser rigtigt fint dernede og at han spiser al slags mad.
Når han kommer hjem får han lidt at spise, fx. en pære, en banan, en kiks eller lignende. Men så kommer problemet, når vi skal have aftensmad. Det er meget sjældent at han spiser noget. Hvis hans far laver pasta carbonara eller spaghetti bolognese ryger der normalt en del ned, men langt fra altid. Han nægter at spise næsten alt, hvad vi serverer.
Vi prøver så godt vi kan ikke at problematisere det, men det er lidt svært ikke at stresse bare lidt.... Vi deler maden op, så han kan se, hvad der er hvad og det hjælper nogle gange. Vi sørger for, at der altid er noget han kan lide, men han gider aldrig kartofler eller ris, men for det meste pasta. Grøntsager nægter han både rå og tilberedte og skåret kød gider han heller ikke. Farsretter og fiskefiletter går an.
For de meste spiser han slet ikke noget. Enten er han ikke sulten og har fået dækket sit behov i løbet af dagen eller også er han i gang med en lang magtkamp.... hvad siger du? Det sidste vi mangler er at flytte ham fra bordenden, men heruodver har vi ikke flere løsningsforslag... Det har stået på et par måneder vil jeg tro.
Jeg ser frem til dit svar!
Mange hilsner fra
Jeanett