Brev:
Vågner efter 15 min om aftenen
17. november 2008
Alder:
7 mdr.
Vågner efter 15 min om aftenen
Hej Helen
Min datter på 7 mdr har i et par måneder vågnede hver aften kort tid efter hun er faldet i søvn. Jeg ammer hende i søvn ved en 19.30 tiden da hun er træt der og hendes storebror på 4 også går i seng der, så det passer med familiens soverytme.
Hendes far prøverat give flaske, da vi har været usikker på om hun er sulten, men hun nægter at tage flaske, hun vil kun have bryst. Det skal siges at hun har taget flaske i lang tid fra ca, 2 mdr til 5 da hun fik supplerende da jeg ikke havde så meget mælk, der har aldrig været nogle problemer.
Når hun vågner kort tid efter hun er blevet lagt, græder hun, og hun stopper ikke før hun er udmattede af gråd, hvis det er faren, eller hvis det er mig kan hun nogle gange putte sig til mig og falde i søvn og så gentager det sig sådan et par timer, eller også vil hun ikke falde i søvn igen.
Vi prøver os frem, og her de sidste par dage er hun blevet taget op og ind i stuen igen. Så er hun vågen en times tid, bliver ammede og lagt og så vil hun falde i søvn. I dag vågnede hun efter jeg havde ammede for 2.gang da jeg lagde hende, jeg valgte at gå og hun lå selv og puttede og faldt i søvn. Hun vågner næsten altid ved en 23-24 tiden og vil have bryst og kl 02 og til sidat kl 05 inden vi står op kl 7.
Det skal siges at de sidste 2.½ uge har hun været meget forkølet, vi har værte til lægen to gange, men der er ikke noget at se eller høre på hende.
Det er mig en gåde hvorfor hun vågner så hurtigt efter hun er lang og hvorfor hun græder så meget. Først regnede jeg med at hun var begyndt at drømme, og så om der sad en bøvs da hun falder i søvn ved amningen og så nu sygdom, men noget siger mig at det er noget andet.
Har du nogen ide om hvad dette handler om?
Jeg er ved at være lidt fortvivlede over hendes uro og håber du kan hjælpe mig og hvis det evt handler om en eller anden form for sove ritualer vil jeg også gerne have nogle gode råd.
Med venlig hilsen
Signe