Svar: Hårfarve og selvbruner
18. november 2008
Alder:
0 mdr.
Kære Nal
Hvor er det dejligt at du venter dig, et stort tillykke med det :o)
Nogle gange kommer man til at gøre ting og bliver så klogere bagefter og sådan er det. Det er rigtigt at man nu er meget opmærksom på at gravide, så vidt muligt ikke skal farve hår og at man som gravid og ammende skal forsøge at undgå forskellige tilsætningsstoffer, parfumer osv. i de produkter man bruger i dagligdagen. Det er jo generelt også en god idé, selvom man ikke er gravid :o)
Men du kan jo hverken gøre fra eller til og det er trods alt nok begrænset, hvor meget de to hårfavninger og brug af selvbruner kan have påvirket dit barn.
Jeg synes du skal tage det stille og roligt, slappe af og tænke på alt det gode du nu oplever. Læg mærke til de små tegn, den lille der sparker, vender sig i din mave osv. og lev så sundt og godt fra nu af. Sørg for at passe rigtig godt på dig selv og den lille, så kan du ikke gøre mere :o)
Tro på at det hele går rigtig fint, der er masser af andre gravide kvinder der har farvet hår og brugt selvbruner uden problemer :o)
Fortsat held og lykke med det hele og tak for dine pæne ord til mig. Jeg glæder mig til at få lov til at følge dig og se hvad der kommer ud - en lille dreng eller en lille pige ... :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske