Brev:
Vil bare ikke kravle og rejser sig ikke op af ting
18. november 2008
Alder:
11 mdr.
Vil bare ikke kravle og rejser sig ikke op af ting
Hej Helen!
Jeg skriver til dig vedr. min søn på snart 11½ måned der bare ikke vil kravle.
Jeg vil lige skynde mig at sige at han er født 6 uger før tid og jeg ved at man skal trække det fra.
Han har de sidste 5 ugers tid krøbet frem over gulvet i højere og højere tempo og han bruger ikke kun armene, men nu også benene til at komme frem med.
Jeg øver ofte med ham hvor jeg sætter ham op på knæene til kravlestilling, men han vil/kan ikke holde armene strakte.
Han bliver rigtig sur og giver sig til at skrige i vilden sky.
Hvad kan jeg gøre og kan han evt. have problemer med styrken i armene?
Han rejser sig heller ikke op af ting som jeg har fået indtrykket af at rigtig mange alderssvarende børn gør.
Han forsøger ihærdigt når han fx. sidder i sin tremmeseng, men han kommer kun op så han står med bøjede knæ, han strækker ikke benene ud. Han kan godt holde balancen hvis jeg stiller ham ved et bord så han kan stå og lege, men falder han ned på numsen, rejser han sig ikke op igen.
Burde han ikke kunne det nu?
Jeg mener at have læst et sted at for tidlig fødte har nedsat balance evne, kan det be- eller afkræftes når han kun er født uger før tid?
Jeg glæder mig til endnu en gang at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Matilde