Brev:
Indsovning - 6 mdr.
19. november 2008
Alder:
6 mdr.
Indsovning - 6 mdr.
Hej Helen
Tak for dit svar på mit brev "nægter at sove", der stod rigtig meget jeg kunne bruge.
Jeg har skruet ned for amningen, så min datter nu kun får 5-6 gange om dagen, og jeg forsøger at holde det på 2 gange om natten.
Du skriver til mig at når min datter har sovet en sen powernap skal hun så også sent i seng, og det er derfor vi har så store problemer med at få hende til at sove, det er jeg indforstået med. Men de sidste par dage er hun vågnet af sin sidste lur kl. 17,00 og bliver så gjort klar til nat kl. 20.00. Det virker til at være det rigtige tidspunkt for hun blunder hurtigt hen når hun bliver ammet, og jeg sørger for at få brystet væk inden hun sover helt.
Når jeg så lægger hende i hendes seng, begynder hun i det øjeblik hendes hoved rammer madrassen at græde, jeg prøver at berolige med kærtegn osv., uden effekt. Det er ikke usædvanligt at det tager op til 3½ time før end hun sover, og sengen er helt våd af tårer selvom vi tager hende op et hav af gange for at trøste.
Min mand har bemærket at hun propper sin hånd i munden, når han tager den ud bliver hun endnu mere rasende men falder så lidt efter til ro, og kan lægges halvsovende i seng. Han spørger om det er muligt at hun tror den er brystet??
Har du nogle som helst råd / vejledning til os, eller tror du løsningen er bare at sige godnat og gå så hun må græde sig i søvn??
Selv tror jeg at hun er så bryst fikseret at det er det der afholder hende fra at sove. Bør hun helt vænnes fra eller hvad?? Cassandra bliver 6 mdr den 28/11 og vejer 9,2 kg.
Hilsen Majken