Brev:
Søvnrytmeproblemer - 6 mdr.
20. november 2008
Alder:
6 mdr.
Søvnrytmeproblemer - 6 mdr.
Hej Helen :)
Tak for dit tidligere svar, som var en rigtig god hjælp...
Ja, jeg er på banen hurtigt igen, men jeg har nogen frustrerende spørgsmål omkring Augusts søvn rytme.
Lad mig først starte med at beskrive vores rytme:
05.00/06.00 Tager ham over i sengen og ammer, hvor han derefter ikke vil sove mere, men hvor jeg prøver at få ham til at sove mere fordi han klynker, gaber og i det hele taget virker træt. Men det lykkedes sjældendt så....
07.00 står vi op
07.30-08.00 giver jeg ham hirsegrød, øllebrød eller havregrød, dertil et snapseglas sødmælk (er det ok, eller er det for meget???)
08.30-09.00 Formiddagslur, han er på dette tidspunkt supertræt, eftersom han har været oppe siden 5/6 stykker
9.30-10.30 kommer han op – sover mellem 45min og 1½time
10.30-11.00 får han frokost – grøntsagsmos, ris + grøntsagsvand eller alm vand
12.30-13.30 ligges til eftermiddagslur, hvor han for det meste tager en ordentlig tørn på hele 2 timer :)
14.30-15.30 Får frugt mos eller ammes
Mellem 16.00 og 18.00 har jeg virkelig svært ved at få ham til at sove en god lur. Nogen gange sover han slet ikke, hvilket resultere i at han er virkelig træt allerede ved 18 tiden, hvilket jeg jo syntes er ærgeligt, da jeg gerne ville have lidt mere kom-sammen-familie-tid ved spisebordet.
Jeg havde ellers fået en rigtig god putte rytme igang, men efter at August er blevet flyttet ind i sit eget værelse (som ligger op af vores med en dør imellem) er den gået fløjten. Før gjorde jeg som jeg beskrev i mit tidligere brev. Men nu er han virkelig ked af det og han virker utryg og skal vugges i søvn næsten hver gang. Det tager for det meste så lang tid at putte ham, at han ender med at blive super overtræt og så er det vi må igang med at vugge ham ellers går han helt op i en spids.
En anden ting er også, at jeg indtil for nyligt puttede August og havde min metode til at hjælpe ham ind i drømmeland. Men jeg var bange for, at han ville vende sig alt for meget til mig og Thyge eller andre, så måske ville have svært ved at putte ham, hvis jeg ikke var der en aften til det. Derfor tog Thyge over og han har selvfølgelig brugt den metode han fandt bedst for ham til at få August til at sove. Kunne det tænkes at August er blevet forvirret over dette?
19.00-20.00 falder han endelig i søvn
22.00-23.00 ammes og lægges til at sove igen, ikke helt så nemt som før han kom ind i sit eget værelse, klynker og får så sutten
02.00-03.00 Ammes igen og falder hurtigt i søvn igen. Hvordan skal få ham til at springe dette måltid over???
Håber du kan hitte rede i det hele :)
Glæder mig til at høre dit svar...
Med venlig hilsen – Line & August
Ps. Det røde udslæt på hans hals er så småt ved at gå væk :)