Brev:
Flaske til at falde i søvn på
20. november 2008
Alder:
14 mdr.
Flaske til at falde i søvn på
Kære Helen.
Jeg har et spørgsmål angående vores dreng, Sebastian på snart 15 måneder. Han har, siden jeg stoppede med at amme, fået en flaske 200 ml Allomin 2, når han bliver lagt i seng ml. 18.30-19.00. Han falder stort set altid i søvn umiddelbart efter, han har drukket den og får så en flaske vælling, inden vi går i seng. Han sover uden at vågne i 11-12 timer og sover som regel en lur ca 1½ i løbet af dagen, hvor han får 100 ml. flaske Allomin 2 i barnevognen (under opsyn).
Jeg ved, det er en dårlig vane (tror jeg nok...)?
Han har fået flaske på den måde efter råd fra sundhedsplejersken, fordi han tidligere vågnede hver time til halvanden om natten (altså typisk 6-7 gange) og var utrolig svær at få til at sove om dagen. Men efter det råd, begyndte han at sove mere og bedre (og det samme gjorde vi). Nu er udfordringen, at det er blevet en vane.
Hvad gør vi? han er lige begyndt i vuggestue og jeg vil helst ikke begynde at ændre for meget lige nu, før han har vænnet sig helt til at være i vuggestue. Eller hvad siger du?
- Hvordan og hvornår ændrer vi den vane?
- Kan vi fortsætte med at give ham vælling om aftenen - måske når vi lægger ham til at sove i stedet for Allomin og så får han ikke vælling, når vi går i seng. Vælling gør ham mæt og han spiser sjældent meget til aftensmad.
Håber ikke vi skal ændre/fjerne det hele...!
Kærlig hilsen
Claus og Katrine