Brev:
Skriger vildt om natten
21. november 2008
Alder:
10 mdr.
Skriger vildt om natten
Hej Helen.
Magnus er nu næsten 10 mdr. Han trives godt, vejer omkring 10 kg og er ca. 80 cm. Han kryper rundt i hele huset, men er ikke kommet på alle fire endnu. Han er på det sidste begyndt at vågne hver time fra han kommer i seng. Han kommer i seng ca. kl 20 og derfra starter det hele. Så jeg har brug for et godt råd.
Han vågner og skriger så godt 5-10 min, han er virkelig ulykkelig, men falder så til ro igen efter ca.15 min. Jeg ammer ham inden han skal sove, igen ca.kl 24 og igen ca.kl 5-6. Han vil meget gerne have brystet i løbet af natten og han falder også hurtigt til ro hvis han får det, men jeg har med vilje givet ham vand i stedet, for ikke at vænne ham til brystet om natten igen, men ikke med den store succes. ...
...
Han har lige været igennem en forkølelse og feber, med også en smule uro om natten, men ikke så meget som nu, og nu er han rask. Skal jeg fortsætte med vandet eller synes du at jeg skal give ham brystet, hvis det kan give ham ro???
Han har ingen tænder endnu, men jeg kan mærke to bobler i undermunden og kan skimte noget hvidt. Er det tænderne der måske driller??? Hvor længe kan tænder være undervejs???
Håber du kan hjælpe for jeg er ved at være i underskud af søvn. Han skal starte i dagpleje om en lille uges tid, så ville gerne nå at vænne ham til dagplejerens rutiner herhjemme først, men det er svært for vi har svært ved at komme op om morgen, når vi ikke rigtig sover om natten :-)
På forhånd tak.
Hilsen den trætte mor