Brev:
Vågner altid grædende op
22. november 2008
Alder:
17 mdr.
Vågner altid grædende op
Hej Helen
Det er noget tid siden jeg sidst har skrevet. Gode tegn (-:
Sebastian er nu næsten 1½ år og er blevet en rigtig glad og charmerende vildbasse. Væk er næsten den pivede lille baby der var umulig at stille tilpas. Ikke at det var mærkeligt at han var ked, han havde det jo ikke godt!
Lige efter mit sidste brev i juli blev han syg igen og vi var for 4. gang indlagt med ham, nyrebækkenbetændelse endnu en gang. Han er nu blevet undersøgt meget grundigt og det viser sig at kun hans ene nyre fungerer normalt. Det burde ikke genere ham senere, men er forklaringen på at han har været syg, så mange gange. Så han får forebyggende antibiotika til natten og skal fortsætte med det til han bliver 2.
Han spiser normalt ganske meget, men som alle andre små børn svinger det meget. Lige pt har han lidt dårlig mave (som resten af byen) så han er på "kan-lide-diæt" med æblejuice som det foretrukne... Men det var bare lidt baggrund.
Det var en lang smøre for at komme frem til mit spørgsmål. Han vågner ALTID grædende op. Efter sin middagslur, om morgnen og hvis han vågner om natten. Det spiller ikke umiddelbart ind om han er udhvilet eller ej. Han græder hjerteskærende fra han slipper søvnen til der kommer en og tager ham op og trøster ham. Nogle gange holder han straks op, andre gange er han ked lidt længere.
Han har gjort det siden vi sidst var indlagt med ham og det er jo snart 4 måneder siden. Hvad kan det skyldes og hvordan kan vi hjælpe ham, for det er synd at han bliver så ked af det.
Jeg har prøvet at være på værelset (de få gange det er nødvendigt at vægge ham) når han vågner. Han bevæger sig lidt i halvsøvne og begynder at græde inden han åbner øjnene!
Han er ikke ked af sin seng og lægger sig normalt villigt til at sove om aftenen. Har lidt bamser og legetøj dernede og en vågelampe på værelset.
Har tænkt på at fjerne tremmerne på sengen, men syndes det er tidligt.
Har du et par ideer og gode råd til os.
Rie